Cabir İbni Abdullah hazretleri şöyle demiştir: Resulullah (s.a.v.) faiz yiyene, yedirene, kâtibine ve şahitlerine lanet etmiş ve “Onların hepsi günahında ve vebalinde eşittirler.” demiştir. (Müslim, Ebu Davud, Tirmizi, Nesei, İbni Mace)

Bu hadis-i şerifi, “Ben faiz yemiyorum, sadece ev almak için, araba almak için kredi aldım” diyenlere gösteriyor ve onlara diyoruz ki, haram kılınan şey sadece faiz yemek değildir. Faiz vermek, hatta kâtipliğini ve şahitliğini yapmak da haramdır. Ve Peygamberimiz (s.a.v.) alanın da verenin de, kâtibinin de şahidinin de bu günahta ve vebalde eşit olduklarını beyan buyurmuştur.

Ne oldu bu asrın Müslümanlarına ki, faize kredi ismini takmışlar da onu kendilerine helal yapmışlar. Yoksa faizin adını değiştirip ona kredi dediğimizde faiz helal mi oluyor? Faiz alan,”Kredi aldım” diyor, “faiz aldım” demiyor. Acaba faize kredi adını takınca mesul olmayacağını mı zannediyor? Ya da kredinin faiz olduğunu mu bilmiyor? Biliyor, hem de çok iyi biliyor, lakin her günaha bulduğu gibi buna da bir mazeret buluyor ve mazereti sebebiyle kurtulacağını zannediyor. Yani her zaman yaptığını yapıyor ve kendi kendini kandırıyor.

Faiz yiyenler Allah'a ve Rasülü'ne savaş açmışlardır
Allah'a ve Rasülü'ne savaş açtılar... Allah onlara lanet etmiştir... Rızıklarındaki bereket kaldırılır... Kabirlerinden şeytanın çarpıp delirttiği kimse gibi kalkarlar... Cehenneme atılırlar... Karınları ev gibi büyüktür ve içlerinde yılanlar vardır... Kanlı bir nehirde bekletilirler. Dışarı çıkmak istediklerinde çenelerine taşlar atılır ve tekrar nehrin ortasına döndürülürler... Evet, Kur'an'ın ayetleri ve hadis-i şerifler, faiz yiyenleri saymış olduğumuz sıfatlarla vasfetmiş ve onların uğrayacağı cezaları bu şekilde bildirmiştir.

Faiz yiyenler kabirlerinden ancak şeytan çarpmış kimselerin kalktığı gibi kalkarlar. Bu hal onların, "Alışveriş de faiz gibidir." demeleri yüzündendir. Hâlbuki Allah alışverişi helal, faizi haram kılmıştır. Bundan böyle kim, Rabbinden kendisine gelen bir öğüt üzerine faizciliğe son verirse, geçmişte olanlar kendisine aittir ve hakkındaki hüküm de Allah'a kalmıştır. Kim de yeniden faize dönerse işte onlar cehennemliktir, orada temelli kalacaklardır. Allah faizi mahveder, sadakaları bereketlendirir. Allah nankör ve günahkâr olan hiç kimseyi sevmez.